kolo-top.png Silniční okruh kolem Prahy pragoprojekt.png

Nová silnice I/16 ulehčí do dvou let život obyvatelům ve Slaném a okolí


Tisková zpráva Ministerstva dopravy

Nová silnice I/16 ulehčí do dvou let život obyvatelům ve Slaném a okolí

                                                    11. prosince 2017

                        

Ministr dopravy Dan Ťok slavnostně zahájil stavbu přeložky silnice I/16
Slaný – Velvary. Díky přeložce bude doprava, která je v tomto místě velmi
intenzivní, převedena mimo obytnou zástavbu Slaného a přilehlých obcí.
Výstavbou přeložky se zároveň zlepší propojení ústecké dálnice D8 se silnicí
I/7 a navazující dálnici D7.

„Během více než dvou let postavíme skoro 13 kilometru dlouhou silnici, která
ulehčí místním od těžké tranzitní dopravy. Jde o důležitou komunikaci také
proto, že pro část nákladní dopravy slouží jako spojka mezi D8 a D7.
Nahrazuje částečně neexistující severní část Pražského okruhu, kterou
bohužel dlouhé roky blokují spory o vedení trasy,“ říká ministr dopravy Dan
Ťok.
 
Stavba bude nakonec uvedena do provozu najednou, původně se uvažovalo o
rozdělení do dvou etap, místní se ale obávali, aby byla silnice dostavěna
celá. Celková délka přeložky je přibližně 13 354 metrů. Předpokládané
uvedení do provozu je březen 2020.

 
Aktuálně je ve výstavbě 75 kilometrů dálnic a 48 kilometrů silnic prvních
tříd. V úterý 12. prosince ministr Ťok zahájí další pokračování karlovarské
dálnice D6, konkrétně středočeskou část v úsecích Nové Strašecí – Řevničov a
samotný obchvat Řevničova.

 

Fotografie ze zahájení stavby najdete zde.

« zpět na seznam

ico-link.png, 3,7kB

Prohlédněte si také


Něco málo o historii okruhu

foto-historie.png, 42kB

První zmínky o silničním obchvatu kolem Prahy (tehdy nazývaného Pražský dálnicový okruh) jsou již z 30. let 20. století, tj. z období vzniku historie dálnic na našem (tehdy Československém) území.

Vliv stavby na okolí

foto-vliv.png

Úkolem okruhu je, ale hlavně bude, odlehčit zatížené síti městských komunikací a propojit všechny dálnice a rychlostní silnice u Prahy a umožnit tak tranzitní dopravě plynulý přechod mezi všemi dálkovými trasami, které se z Prahy radiálně rozbíhají.

Pozitiva projektu

foto-pozitiva.png

Úkolem okruhu je, ale hlavně bude, odlehčit zatížené síti městských komunikací a propojit všechny dálnice a rychlostní silnice u Prahy a umožnit tak tranzitní dopravě plynulý přechod mezi všemi dálkovými trasami, které se z Prahy radiálně rozbíhají.