kolo-top.png Silniční okruh kolem Prahy pragoprojekt.png

Vládní seznam prioritních staveb obsahuje obchvat Českých Budějovic nebo Pražský okruh


 

TISKOVÁ ZPRÁVA

Vládní seznam prioritních staveb obsahuje obchvat Českých Budějovic nebo Pražský okruh

4. května 2016

Mezi prioritní dopravní stavby, o kterých zástupci Úřadu vlády, Ministerstva životního prostředí a Ministerstva dopravy vyjednávají v Bruselu, patří například stavba obchvatu Českých Budějovic, dostavba další části Pražského okruhu, pokračování královehradecké dálnice D11 nebo obchvat Frýdku Místku.

„Odsunutí výstavby těchto dopravních staveb by mělo přímý dopad na lidi, kteří v daném regionu žijí a trpí tím, že nám stále chybí důležitě části silniční infrastruktury. Tyto stavby jsou ale klíčové i pro Evropu, protože jsou součástí evropské dopravní sítě, nejde tedy jen o zájem České republiky,“ vysvětluje ministr dopravy Dan Ťok.

Vládní delegace se na posledním jednání v Bruselu shodla, že je cílem najít společné řešení, které by umožnilo zrychlenou proceduru pro vybrané projekty, u kterých by nemuselo dojít k opakování celého procesu posuzování vlivu na životní prostředí. Nicméně je třeba zajistit soulad s platnou legislativou a s principem rovného zacházení s členskými státy.

Velmi si vážíme přístupu zástupců Evropské komise. Konzultujeme s nimi varianty řešení, abychom mohli začít stavět okamžitě vybrané stavby, které jsou součásti evropské páteřní sítě TEN-T a u nichž již bylo zahájeno územní řízení,“ dodává ministr dopravy.

Vláda by se zároveň mohla již příští středu zabývat návrhem na přesný postup, jak vybrané stavby urychlit. Ministerstvo dopravy už před časem připravilo záchranný plán, který minimalizuje dopad opakování EIA na dopravní stavby.

Výstavba silnic, modernizace a opravy pokračují

Ministerstvo dopravy má letos rekordních 12 miliard korun na opravu, modernizaci a údržbu dálnic a silnic prvních tříd, za které opraví přes 200 kilometrů úseků. Tři miliardy pak dostávají kraje na opravu silnic II. a III. tříd.

Existuje také celá řada nových staveb, u kterých se posudek EIA již nemusí opakovat nebo řešit zrychlený proces, proto bude možné je letos či příští rok zahájit. Například jde o stavby D3 Ševětín – Borek, D11 Smiřice – Jaroměř, obchvat Panenského Týnce na D7 a dalších několik desítek kilometrů nových silnic.

V letošním roce také Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic počítá s dokončením 16,5 kilometru chybějícího úseku D8 z Prahy do Drážďan, který by měl být zprovozněn před letošními Vánoci.

 

Vládní seznam prioritních staveb:

·        D3 Obchvat Českých Budějovic

Ø  D3 0310/I Úsilné Hodějovice

Ø  D3 0310/II Hodějovice Třebonín

·        D6 - obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice 

Ø  D6 Lubenec obchvat

Ø  D6 Řevničov, obchvat

Ø  D6 Nové Strašecí Řevničov

·        D48 Frýdek Místek - obchvat

·        D35 - Opatovice - Ostrov

Ø  D35 Opatovice nad Labem - Časy

Ø  D35 Časy - Ostrov

·        D49 Hulín - Fryšták

·        D55  Otrokovice obchvat JV

·        D11 Hradec Králové - Smiřice

·        I/11 Ostrava, prodloužená Rudná

·        D1 Říkovice - Přerov

·        D0 SOKP 511 D1 – Běchovice

·        Modernizace železniční trati Sudoměřice - Votice

 
 
 

« zpět na seznam

banner-zive.png, 16kB
ico-link.png, 3,7kB

Prohlédněte si také


Něco málo o historii okruhu

foto-historie.png, 42kB

První zmínky o silničním obchvatu kolem Prahy (tehdy nazývaného Pražský dálnicový okruh) jsou již z 30. let 20. století, tj. z období vzniku historie dálnic na našem (tehdy Československém) území.

Vliv stavby na okolí

foto-vliv.png

Úkolem okruhu je, ale hlavně bude, odlehčit zatížené síti městských komunikací a propojit všechny dálnice a rychlostní silnice u Prahy a umožnit tak tranzitní dopravě plynulý přechod mezi všemi dálkovými trasami, které se z Prahy radiálně rozbíhají.

Pozitiva projektu

foto-pozitiva.png

Úkolem okruhu je, ale hlavně bude, odlehčit zatížené síti městských komunikací a propojit všechny dálnice a rychlostní silnice u Prahy a umožnit tak tranzitní dopravě plynulý přechod mezi všemi dálkovými trasami, které se z Prahy radiálně rozbíhají.